Amanda Persson nu och då

amanda persson sjunge fever idol 2011

8 mars 2012

Amanda Persson berättar att hon fortfarande är i en studio för att skapa egen musik, men skolan kommer i första hand. Så här skriver hon på sin facebook:

”Hej fina människor! Jag har sett och läst alla era meddelanden, och ni måste veta att jag absolut inte har glömt bort er! Nu för tiden så spenderar jag mycket tid åt mitt studerande, därför så blir det inte mycket fart och fläng från min sida. Jag har valt att lägga mitt centrala fokus på plugget, men det betyder inte att det ligger saker och pyr under ytan! 🙂 Ni kanske undrar varför jag inte har släppt någon skiva ännu, och det beror på många saker. Dels för att jag inte vill stressa fram något ofärdigt och ogenomtänkt och försöka leva på Idol, men främst för att jag vill ta mig tiden att hitta det som är bäst för mig. Jag spenderar en del tid i studion, och det håller på att skrivas låtar.. Men det krävs tålamod, både från er och min sida. Men jag lovar er, när jag väl är redo, då kommer ni att få se på något helt nytt. Och förhoppningsvis kommer ni att digga det lika mycket som mig!
PUSSAR OCH KRAMAR FRÅN ER AMANDA! ♥”

Visst kan man bli lite besviken när det inte kommer någon skiva till sommaren, men jag tror ändå Amanda gör rätt. Hon gick ju ut nian i våras och att skaffa sig en utbildning är på sikt viktigare än att använda kändisskapet efter Idol – som ändå snart är borta. Dessutom vill hon hitta en egen stil som håller i längden och inte bara släppa något snabbfixat medan folk fortfarande minns höstens teve-program.

Ja, vilka minnen… Så här fina nummer kunde man se på teve på fredagarna i höstas. Amanda Persson med ett storband till exempel. Jag hoppas Amanda använder sin talang till något bra.

Amanda Persson Bloggen hem

Om Roger Krook

Skriver om både det ena och det andra. Mest det andra.
Detta inlägg publicerades i Amanda Persson och märktes , . Bokmärk permalänken.

Skriv något coolt