Blast from the past

.

Idol var verkligen en högtidsstund när man följde sin favorits öden och äventyr. Nu googlade jag för att se om det är nedlagt, men såg till min förvåning att det vann Kristallen 2015. När jag insåg att Idol var ett fejkprogram och en plantskola för Melodifestivalen slutade jag se eländet. Visst, Idol gav oss Amanda Jenssen, men hon hade nog ändå kommit fram förr eller senare.

Tjenare!

PS

Fanbloggar är inte direkt inne längre, men jag har fått över fem miljoner svenska tjejer att läsa mina texter om kvinnans sexualfysiologi och annan populärvetenskap.

DS

 

Om Roger Krook

Skriver om både det ena och det andra. Mest det andra.
Detta inlägg publicerades i Amanda Persson. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Blast from the past

  1. Nappe skriver:

    ” När jag insåg att Idol var ett fejkprogram och en plantskola för Melodifestivalen slutade jag se eländet ”.

    Exakt! Jag gissar på att Christer Björkman har en viss hållhake på att programmet fortfarande återkommer varje år.

  2. Malin skriver:

    Hej Amanda
    Undrar ifall det går att boka dig för bröllop? Kan man boka dig för ett uppträdande på bröllop. Både jag och min sambo fastnade för under Idoltiden
    Med vänlig hälsning, malin 🌸

Skriv något coolt